שימור כמחולל צמיחה והתחדשות

רבים מהמנהלים שאני מלווה, חדורי מוטיבציה ונחושים לנצח את האתגר.

הם משרטטים משימות ונוקטים בגישת שיווק אקטיבית ובעצימות גבוהה במיוחד בעת הזו.

אלה כמובן מהלכים מאוד חשובים ואקטיביות היא תכונה ניהולית הכרחית.
אך, לא אחת, כאשר אני מסבה את תשומת ליבם לליבת הארגון; לעובדים הקיימים, ללקוחות הקיימים. הם מביטים בי בפליאה.  

הנחישות לפתח, לצמוח או בימינו, לנצח ולשרוד, מקהה את המיקוד על הקיים. וכך נוצר מצב מסוכן לארגון בו אנו לא מכירים בטוב, לא מודים על הקיים ולא משמרים אותו. 

בשתי חזיתות שונות זהו היבט קריטי לחוסנו של הארגון: העובדים והלקוחות.

שימור – דבר אינו מובן מאליו ועל כן יש להגדיר זאת כמטרה ברורה וראשונה במעלה – שימור לקוחות, שימור הרוח, שימור העובדים. 

גם בשגרה אבל במיוחד בעת מלחמה!

היום שאחרי כבר כאן. יש מציאות ממושכת. והיא הכי קשה להתמודדות. ההתגייסות הראשונית היא יותר קלה. המצב הסטטי בתוך העצב והמשבר הלאומי מייצר גלים עולים ויורדים של נכונות מול קושי. כמו כן לנושא החל"תים יש השפעה על העובדים. חשוב להכיר בזה ולהתמודד עם זה.

שימור עובדים – מספר רעיונות :

העניין הוא שכל אחד מאתנו חווה סערה ומשבר. זה פוגש 100% מהחברה הישראלית.
הסערה היא לאומית ובמקביל אישית,
יש התגייסות וערבות הדדית -הם החוסן שלנו וההזדמנויות.
וישנם משקעים – שהם האיומים. 

אם לא נבחין בעובדים, על הקושי שהם חובים, כמו גם להוקיר אותם על תרומתם למאבק הלאומי או פשוט למען משפחתם, אנחנו טועים טעות גדולה. 

ההזדמנות כעת היא לנקוט במנהיגות ולחזק את תחושת השייכות של העובד לארגון. אנחנו נדרשים להכיר בתרומתם, במאמץ שהם עושים חרף הקשיים ובהיבטים נוספים באישיות של העובדים, מעבר לאלו הניבטים מהממשק שלו בארגון. 

אם לא נעשה זאת, אלא נדחוק את העובד לתפוקה ללא רגישות, אם נראה בו כלי לשרידות הארגונית בלבד. אם נמדוד אותו על פי נקדת החיבור שלו לארגון בלבד. אם לא נבחין בו ולא נכיר בחשיבות שלו, בקושי שלו, בתנודתיות בחוסן האישי שלו..אנחנו מפספסים פה הזדמנות גדולה. 

המלצות לשימור פנים ארגוני אבני דרך לתוכנית עבודה

  1. נחדד וננסח לעצמנו, תוך שיתוף פורום מנהלי – 

מהו המסר הפנים ארגוני ? מעבר לצורך בשרידות של הארגון ?? מהי הרוח ? אילו ערכים כרגע מודגשים ?

 

  1. ככתוב בכותרת, נייצר תוכנית עבודה בנושא האנושי בארגון – יש פה הזדמנות ליצירת ערך ומנהיגות וחשוב מאוד לא לפספס אותה.

  2. מטרת התוכנית לתת מקום לעובדים להביא לידי ביטוי את התרומה שלהם ברמת הארגון וגם ברמת ההתנדבות הפרטית. 

  3. לפרגן ולעודד עשיה. זה גורם לעובדים להרגיש שרואים את תרומתם מעבר לאינטרס של הארגון להצליח (או לשרוד).

  4. כמו גם התנדבות במסגרת הארגון תורמת לתחושת הערך והשייכות. 

  5. אם שולחים מתנות לעובדים / עובדים מגויסים וכו' – כדאי לחשוב על מחווה עם ערך לתקופה (מעסקים קטנים, מחקלאות בקו הגבול וכו').

שימור לקוחות – שיפור השירות והיעילות ויצירת תהליכי משוב !

עכשיו לגבי הלקוחות.שימו לב זה חשוב כל כך.  זה הזמן לתת להם את מלוא התמורה ואת מלוא תשומת הלב.
כולם חדים במיוחד בעת הזו ומדייקים את עצמם. באם לא ניתן ללקוחות שלנו את הערך הגבוה ביותר, או שנתנהג בהם, שלא במודע, כבמובן מאליו, אנו נפסיד את הנכס החשוב והמשמעותי שהם.
הלקוחות בעיתות של שבר רוצים להרגיש את חשיבותם ואת התועלת הברורה של השירותים שהם מקבלים

  1. ננסח תוכנית עבודה ממוקדת – לשיפור השירות והיעילות וליצירת תהליכי משוב 
  2. לקוחות קיימים – שירות / מוצר קיים :
  • חשוב מאוד להקפיד על מקצועיות ולא ל'עגל פינות' 'כי יש מלחמה'  
  • המלצתי היא לעבוד מול לקוחות בצורה מובנית של תוכנית עבודה חודשית וסיכום פעילות חודשי. זה מאפשר לבהר את הערך ולייצר תיאום ציפיות לגביו.

לקוחות שוטפים – 

ישיבה חודשית. מומלץ מדי פעם להוסיף אנשי צוות נוספים שיתנו עוד זוויות מבט וערך מוסף

⬇️

סיכום פגישה ותוכנית עבודה ממוקדת לחודש

⬇️

פעילות שוטפת

⬇️

סיכום חודש 

והצעה לתוכנית עבודה לחודש הבא.

⬇️

פגישה חודשית

⬇️

סיכום פגישה

⬇️

פעילות שוטפת

וחוזר חלילה!

—————————————————————

 

מודל סיכומי חודש – תוכנית עבודה חודשית – ישיבה חודשית שוטפת /מאפשר:

 לבאר את הערך עבור הלקוח ולייצר תיאום ציפיות לגביו. 

 

2. פיתוח ערך / מוצר חדש – ללקוחות הקיימים

  • מהו הערך המותאם שאנחנו יכולים להביא עבור לקוחותינו במציאות הנוכחית ? 

  • אם נפתח מוצר / שירות מותאם נוכל להציע אותו גם ללקוחות חדשים.

  • חשיבה מפתחת – מאפשרת לנו לא רק להתמודד בזמן משבר אלא באמת לגדול ממנו

  • אם מצאנו ערך אמיתי – נוכל לחזור ללקוחות עבר או לקוחות שנותרו פוטנציאלים ולא הבשילה ההתקשרות עימם – ולציע להם את הערך.

  • כמובן – שבמובן הפרקטי צריך לזקק את המוצר / השירות. לרוב זום אאוט מההישרדות היומיומית. תאפשר לנו לזקק את המסר המיוחד המותאם לנסיבות.

נמפה את הצרכים שעולים אמל לקוחותינו ברוח התקופה

נפרק את המוצר החדש לגורמים – ונמפה לרשימה של תועלות – מהו המענה שהוא מייצר עבור הצורך שזיהינו.

 

הפרויקטים שלנו

צילום איה בן עזרי

PEREH HOTEL

רמת הגולן

JAJO VINO

נווה צדק - תל אביב

JAJO BAR

נווה צדק - תל אביב

צילום איה בן עזרי

PEREH HOTEL

רמת הגולן

JAJO VINO

נווה צדק - תל אביב

JAJO BAR

נווה צדק - תל אביב

2021 Ⓒ AllWell

קרדיט צילום :
מלון פרא - איה בן עזרי
ז'אז'ו שרונה - דן פרץ, בועז לביא
ז'אז'ו נווה צדק - בועז לביא