תוכן - חווית משתמש, קונספט ומיתוג

חווית המשתמש שזורה במבניות, בעיצוב, וב"סיפור" של המיזם – הקונספט, התוכן והאווירה.
ואיך כל אלו אותנטים למקור שלהם ובו בזמן מבטאים חוויה יחודית

פסיליטיז ועיצוב - חומרים, טקסטורות ומרקמים

jajo_service106_small

המודל העסקי, היתרים ורישוי

הסיפור - קונספט, תוכן ואווירה

ייחודיות לצד אוטנטיות

חווית המשתמש בנויה ממספר אלמנטים:
1.מתקנים – הפסיליטיז שנציע לאורח. והיעוד הפונקציונאלי שלהם.
2. עיצוב – הנראות של המתקנים והחיבור של העיצוב לקונספט של המקום. הכוח של העיצוב איננו נמדד במדדי פאר, אלא בתחושות שהוא מעורר אצל המשתמש – גוף ונפש.
3. ביטוי הייחוד המקומי – השיוך הגיאוגרפי, הסביבתי (אורבני או הטבע המקומי), ערכים סביבתיים וקהילתיים. 
4. חומרים, טקסטורות ומרקמים – שמרכיבים אץ המבנה ואת עיצובו.
5. הסיפור  – סוג האירוח, החיבור שלו לסביבה, מהיכן הוא שואב את ההשראות שלו והערכים שהוא מביא ומייצג.
6. התוכן –  הערך שאנו מביאים לאורח.
7. המיתוג – האופן שאנחנו עוטפים את כל האלמנטים האלה ומציגים אותם לקהלי היעד – לאורחים המוזמנים.
8. אווירה – האנרגיה ששוררת.

כאשר אנו בונים סביבת אירוח. מלון, מסעדה, בר/בר יין או בית קפה אנו מדמיינים את האורח;
מה הוא חווה? האם הוא מתרגש ? נרגע? האם הוא מתעורר ?
האם האווירה רומנטית או משפחתית? יוקרתית או מינימליסטית? אווירה של חיבור לטבע? אווירה שוקקת או רגועה?

את התהליך מלווים רפרנסים של השראה שמשדרים לנו את התחושות אליהן אנחנו רוצים להגיע.
החוויה שנבנה היא אוסף של השראות שנאספות לתוך סיפור ייחודי ואותנטי.

חווית משתמש עוצמתית תמיד תהיה מלווה בסיפור, הסיפור הוא התוכן.
חווית המשתמש מתחילה להיבנות כבר בשלב הרעיוני. בשלב החזון להקמת מקום האירוח.
בתהליך נכון אנחנו מתחילים לבנות אותה בשלב הראשוני בשלב הפרוגרמה. ואז כל הליך התכנון והבניה מכוון ונבנה יחד עם הבניה של חווית המשתמש.

פעמים רבות אנחנו פוגשים בעסקים או מיזמים בבניה ללא חווית משתמש מוגדרת וברורה. ואז אנחנו עושים תהליך הפוך. מזקקים את החוויה הרצויה ומתחילים ליצוק אותה לתוך מערכת קיימת בהדרגה.
זה לרוב יהיה תהליך מרענן ומחיה עבור העסק ויהיה כרוך בחידוש פונקציונאלית ובהתייעלות של הפעילות הארגונית.
תהליך עמוק והדרגתי שיכול לקחת עסק מתיישן ולהפיח בו חיים חדשים ומרגשים.

מה היא חווית משתמש באירוח ?
בין אם זה מלון בית קפה, בר או בר יין, חנות יין, מסעדה .
עבורי חווית המשתמש מתחילה בתחושות המתעוררות בי כבר כשאני בדרכי למקום, כאשר אני מתקרב או כשאני עומד בפתח המקום, חוויה המתפתחת בקבלת הפנים ובעודי נכנס ומתמקם.
לאורך כל הדרך אני מרגיש את הנעימות, את ההתרגשות, את הסקרנות. כשאני נכנס לתוך 'הסרט' אני יכול לקחת את הסרט בהרגשה בדמיון בזיכרון באותו הרגע, לכל מקום על הפלנטה.
כשאני האורח מרגיש חלק מהחוויה, מתחבר ולא מרגיש מאוים או קטן, אני מרגיש בנוח להיפתח, לנשום להרגיש את הראות מתמלאות באוויר ואת הנעימות מתפשטת בגוף.
אני נוכח בחוויה וגם כשהיא מסתיימת אני ממשיך להרגיש מחובר ורוצה לחזור או לחוש את ההרגשה הזו בחיי היום-יום. וזה בגובה העיניים – זה מושג .
איך אני מחבר את חווית המשתמש לעיצוב :
היסודות הם עיצוב נקי חם ומותאם לאזור או לנוף מסוים
העיצוב תמיד מתכתב עם הלוקיישן ועם השייכות של הלוקיישן. חיבור גיאוגרפי, קהילתי, סביבתי, בין אם הוא אורבני או נוף פראי.
החיבור איננו סותר את החוויה הייחודית שאני יוצר בתוך המקום אוטנטיות לעולם תחזק חוויה ולא תסתור אותה.
כך לדוגמה, אני מאוד אוהב את העיצוב האירופאי
אבל תמיד אזכור שאנחנו במזרח התיכון
שאני ניגש לעיצוב תמיד אחשוב מה האורח ירגיש בכל צעד, הדברים מתחברים ומחוברים מאוסף של פרטים קטנים או גדולים שיחד יוצרים פסיפס של ראיה ורגש. לא תמיד אנחנו כאורחים מבחינים בדברים שיוצרים בסופו של דבר את הפאזל הוויזואלי והריגשי.

הפרויקטים שלנו

צילום איה בן עזרי

PEREH HOTEL

רמת הגולן

JAJO VINO

נווה צדק - תל אביב

JAJO BAR

נווה צדק - תל אביב

צילום איה בן עזרי

PEREH HOTEL

רמת הגולן

JAJO VINO

נווה צדק - תל אביב

JAJO BAR

נווה צדק - תל אביב

2021 Ⓒ AllWell

קרדיט צילום :
מלון פרא - איה בן עזרי
ז'אז'ו שרונה - דן פרץ, בועז לביא
ז'אז'ו נווה צדק - בועז לביא