בכל תהליך ייעוץ שאני מקיימת, לאחר שלב ההיכרות אני שואלת את המנהל.ת או היזמ.ת מה גוזל ממנו הכי הרבה אנרגיה בהתנהלות העסקית.
באופן לא מפתיע, 3 תשובות חוזרות על עצמן: השיווק, העובדים, הממשק מול הלקוחות
השיווק מנצח בפער בתחרות הזו, כעצם בגרון של רבים מאיתנו.
שיווק במהותו עוסק בצמיחה של הארגון, הממשק מול העובדים והלקוחות נוגע לשימור. שימור, לטעמי, הוא בסיס קריטי להתחדשות וצמיחה ויש בו יסוד שיווקי מהותי. אבל על זה ארחיב בפעם אחרת.
היום בנושא השיווק. כגישה ובמעשה.
פרקטיקה פשוטה וממוקדת שאני מיישמת עם לקוחותיי עובדת על העיקרון החוזר של זום אאוט; במטרה לבנות תוכנית שיווק אקספרס. נקדיש לכך שעה לכל היותר. התהליך פשוט וממוקד מאוד והוא מוביל אותנו היישר למסרים השיווקיים המדויקים, ועוד תובנות חשובות ינחתו עלינו בדרך.
אלה הם שלביה של התוכנית, קחו דף ועט ותעבדו יחד איתי :
זום אאוט מאפשר פירוק והרכבה מחדש של השירות או המוצר שאנחנו מציעים, מבחינת פניה ישירה לקהלי היעד שלנו וניסוח המענה שאנו מציעים עבורם.
חייבים לשווק! אז היכן נשקיע את תקציבי השיווק ? באיזו פלטפורמה נפרסם? אילו אינן השאלות הנכונות. תהליך קצר וממוקד יוביל אותנו לפעולות שיווק מדויקות הרבה יותר שעובדות אנרגטית ומעשית.
מכאן השיווק לא יגזול מאיתנו אנרגיה אלא ישתמש באנרגיה שלנו כדי להניע את האלגוריתם.
תוכנית השיווק מתחילה במוצר
לא. אנחנו לא מתחילים באיפה נפרסם!
השורש של השיווק הוא בזיקוק ההגדרה של המוצר כך שנבהיר לעצמנו מהן התועלות, מה הערך המוסף, מה היתרון או הייחוד שלנו בשוק.
נזקק את ההגדרה עד שנרגיש בה בנוח ! ואף מלאי גאווה וביטחון.
כשמשהו "לא יושב" לנו נכון בהגדרה של המוצר אנחנו מתכווצים. האלגוריתם (של מטא ושל היקום) מזהה את הכיווץ הזה מקילומטר ושם השיווק נתקע!!
עכשיו לעבודה : פרקו את המוצר או השירות לגורמים. רשימה של גורמים ותועלות המרכיבים את המוצר. לא מנסים בשלב זה לנסח באופן שיווקי! רק יוצרים רשימה של הרכיבים שמגדירים את המוצר או השירות.
*כיצד להיעזר ב AI בשלב זה?
בקשו מהצ'אט לספר לכם על המוצר על סמך הנוכחות האינטרנטית שלו. הצ'אט יכול לסקור את האתר או לספר לכם על המוצר שלכם על סמך האזכורים שלכם ברשתות החברתיות ובאינטרנט.
דרך נוספת היא לתאר לצ'אט את המוצר או השירות שלכם ולבקש ממנו לתאר אותו במילים אחרות.
את הרשימה הזו נניח בסעיף מס 1 של התוכנית השיווקית.
בשלב זה. נגדיר פרסונות. מי הוא הלקוח או הלקוחה שלנו. ונתאר במשפט את מאפייניו.
אני מבקשת להגדיר 5-6 פרסונות שונות. כאשר 3 מהן מתבססות על לקוחות קיימים ו2-3 נוספות הן לקוחות שנרצה להגיע אליהם.
גם כאן. דף ועט ורשימה. שמו של הלקוח, איפה הוא גר? בן כמה הוא? ועוד תיאור של הרכיבים בו הרלוונטים למה שאנחנו מציעים עבורו.
חשוב מאוד. לכל פרסונה נפרט (במילה) גם מה הצורך של הלקוח שאנו נותנים לו מענה.
בנקודה הזו הרשימה שעשינו של הגורמים המרכיבים את המוצר כבר עומדת לנו לעזר.
לרוב, כבר בשלב הזה, נראה את ההתאמה המדויקת של הרכיב במוצר שלנו לקהל היעד הממוקד.
פעמים רבות גם נמצא את עצמנו, בשלב זה, מרכיבים מחדש את המוצר או השירות, מהגורמים שפירקנו.
כי המסר השיווקי פונה ישירות לקהל שהגדרנו ומגיש עבורו את אחד או יותר מהגורמים שהגדרנו שמרכיבים את השירות או המוצר.
כך נוצר מסר שיווקי שעוסק בלקוח ולא בנו.
וכך נוצר מסר שיווקי ספציפי ולא תדמית כללית .
כיצד להיעזר ב AI בשלב זה?
הגדירו לצ'אט את הערך של המוצר או השירות ואת הלקוח אליו אתם פונים, בקשו ממנו לנסח את הפניה באופן שיווקי ונהלו מולו שיחה על כך. הצ'אט מיטיב למטב את תשובותיו אם נוסיף ונדייק לו את הנתונים.
זהו למעשה היישום של התוכנית וכאמור זהו השלב האחרון ולא הראשון בתוכנית השיווקית.
כעת השלב הזה כמעט ונכתב מעצמו והוא מנומק ואינטואיטיבי ולא תוצאה של אינסטינקט הישרדותי לשווק.
זהו לא המקום להרחיב בנושא.
כל מוצר לגופו. כל שירות לגופו.
בהקשר זה אנו חיים בעידן של אפשרויות בלתי מוגבלות. חשוב לזכור שאנו מחפשים לפגוש את הלקוח שלנו. ועל כן נשאל היכן הוא נמצא.
כיצד להיעזר ב AI בשלב זה?
בהמשך לשיחתנו עם הצ'אט בשלב 3
נבקש ממנו להמליץ או נשאל היכן הוא היה משקיע את תקציב השיווק שלו בהתאמה לקהלי היעד, למוצר ולמסרים השיווקיים.
הבינה המלאכותית יכולה בהחלט לסייע בניתוח הנוכחות הדיגיטלית של העסק ולהציע תובנות על כיצד לשפר את השיווק והנראות ברשת.
כמובן שהמסרים שיווקיים הם תלויי פלטפורמה. ונעבוד איתם בהתאם לכלי.
כאן גם נכנס הנושא הוויזואלי ויצירת תוכן לדיגיטל. וזה מצריך חשיבה וביצוע.
אז כן כמובן ששלב היישום הוא תהליך בפני עצמו.
ולבסוף. אני אוהבת תוכניות עבודה. אבל מקדישה לבניית תוכניות עבודה זמן קצוב
גם תוכנית העבודה בעצמה חייבת להיות קצרה וממוקדת !
תוכניות עבודה נועדו לתת לנו כיוון והכוונה. ולאלגוריתם (של מטא ושל היקום) יעד ומטרה.
ארחיב בנושא זה בהמשך.
רמת הגולן
תל אביב
נווה צדק - תל אביב
נווה צדק - תל אביב
רמת הגולן
תל אביב
נווה צדק - תל אביב
נווה צדק - תל אביב